MVTE - Miskolci Vasutas Természetjáró Egyesület

Üdvözlet minden sífutónak!

Örömmel tudatjuk, hogy egyesületünk 2005-ben felújította a sífutó utak jelenleg engedélyezett vonalait. A jelzésük továbbra is X, X, X, távolságuk kb. 8, 5 és 3 km.

A rajthely Bánkútról, a Fehér Sas Panzió előtt elhelyezett eligazító (fa) táblától közelíthető meg. Itt új nyilat raktunk ki, amely segít a helyes irány megtalálásában. Az utak a Csalánosi parkolóból indulnak, amely a + jelzésen haladva könnyű megtalálni, kb. 10 perc alatt. Lehet futóléccel is menni, de a Csurgói útnál igen meredek lejtőt kell leküzdeni.

A pályák bármilyen irányban bejárhatók, de ajánljuk a jobbról, balra történő megközelítést. A parkoló melletti fenyves szélétől indulunk. Itt találhatók az eligazító táblák, illetve egy vázlat* a jelzésekről. (Ha mégis ellenkező irányból akarnánk bejárni, akkor balra kb. 30 m-re a fenyves túloldalán kell elindulni.)

Útleírások (jobbról):

A három jelzés együtt indul. A fenyvesben haladunk, majd abból kiérve rátérünk a régi vasúti töltésre. Keresztülhaladunk egy réten, ezután bükkösben síelve érkezünk a Faktor-rét szélére, itt elágazik a zöld X.

Zöld X (kb. 3 km): A Faktor-rét szélén elágazik a jelzés balra és kb. 50 m-re találkozik a X , ahonnan együtt halad a két jelzés. A X itt már visszafelé jön. Tovább haladva (már az X, X jelzéseken) egy vadetetőnél jobbról érkezik a visszatérő X . A három nyomvonal innen egymást fedve érkezik vissza a célba.

A Faktor-rétnél, ha nem balra fordulunk egyenesen halad a X, X . Itt egy kisebb emelkedő következik, majd egy jó lesiklás. Ismét erdőben síelve haladunk és nem sokára elérjük a X elágazását.

Sárga X (kb. 5 km):  A jelzés balra tér le, a Fodor-hegy jobb oldalán. Erdőben haladunk, majd rövidesen éles balkanyar, majd jobbra fordulunk és elérünk egy tebersort. Ezt akár jobbról, akár balról megközelíthetjük. Ha mély a hó, egyenesen is lehet menni. Átérve hamarosan találkozunk a kék jelzéssel, balra fordulunk és elérjük a már említett X jelzéssel.

Piros X (kb. 8 km):  A X elágazásától a X egyedül halad. Érintünk egy trafóházat, ezután visszatérünk a vasúti töltésre. A táblánál balra fordulunk és hamarosan egy kiterjedt rét következik. Itt megint balra fordulunk addig, amíg a középső úton lévő jelzést elérjük. Az út jobbra az erdőben halad, de érdemes jelzés nélkül egyenesen egy régi faszénégető boksa felé menni. Ezen átérve találkozunk újra a jelzéssel. Az út a rét után jobbra fordul. Újabb csúszás után elérjük a kék jelzést. Egyenesen haladunk egy széles útig. Jobbra majd nem sokára balra fordulunk. Fiatal bükkösben haladva újabb jobb kanyar. Pár száz méter után balra megyünk, innen egyenes az út. Kisebb réteket érintünk. Az út a vége felé meredek. Elérünk néhány bükkfa matuzsálemet, majd a már említett vadetetőnél találkozunk a X, X jelzésekkel.

Jobbra egy szép kilátóhelyet érintésével érkezünk vissza a rajthelyhez.

A jelzések mellett érdemes Bükk térképet használni. Ezen utakról letérve további szép helyekre lehet eljutni.

Például: Háromkő a kék  jelzésen, Olaszkapu a + vagy +, Zsidórét, Őserdő stb.

Nagy szélben, vagy a friss hó súlyától száraz ágak törhetnek le.

Mindenkinek jó síelést kívánunk!

MVTE

SÍFUTÓ-PÁLYÁK KÖRÜLBELÜLI ADATAI
Jel Pálya hossza Pálya szintkülönbség
X 3500 m 46,5 m
X 5000 m 61,5 m
X 8000 m 81,5 m

Kapcsolódó oldalak:

I. Huta futam sífutó verseny 2006.

Sífutó túra Dedinkyben 2006.